Jóga és mindfulness

8 ok, amiért a férfiaknak is jógázni kellene

2017. március 07. - Marczinkó Ági

A jóga kétségtelenül a világ egyik legegészségesebb módja a testedzésnek, mind fizikai és mind mentális értelemben. A legtöbb órán a nők vannak többségben, de van pár férfi barátom is, aki érdeklődik ez iránt.

Sok férfi, aki belemer kezdeni, számos jótékony hatásról mesél nekem fizikai, lelki és mentális értelemben is. Növeli az erőt? Megelőzi a sérüléseket? Nyugodtabb és fókuszáltabb vagy? Tudtad, hogy „a nyújtás és a légzés” csak rólad szól?

Szóval, ha azon gondolkozol, hogy elkezd vagy folytasd a gyakorlást, akkor itt van 8 gyakorlati érv, hogy miért kellene többet jógáznod:

  1. A jóga javítja az általános közérzeted

Ha jelentős életmód váltást szeretnél, akkor az egyik legjobb módja a jógagyakorlás. Az ászanák javítják a fizikai tested egészséget és szellemedet szabaddá teszik.

Apránként tapasztalni fogod a változásokat az alvási ciklusodban és az étkezésedben. A jógaórákon nem kell keményen edzeni, hanem a természetes határaidig dolgozol, így nincs szükség hosszú regenerációs időre.

men-1179452_1280.jpg

  1. A jóga erőssé és hajlékonnyá tesz

 A legtöbb férfi habozik a jógával kapcsolatban, mert nem tartják magukat eléggé hajlékonynak. De ez egy általános kezdeti félreértés a jógával kapcsolatban.

A gyakorlás pont arra szolgál, hogy növelje és javítsa a fizikai tested állóképességét és hajlékonyságát, vagyis ezek nem előfeltételei, hanem következményei a jógának. Nem kell elérned a lábujjaidat és erődnek lenne, hogy belevágj.

  1. A jóga segít a fogyásban

Ha régebben súlyokat emeltél, de abbahagytad, akkor most lehet a hasadon zsírréteg, amelyet a jógával tudsz a legkényelmesebben ledolgozni. A jógát mindfulness gyakorlatként is fel lehet fogni, vagyis tudatosságot viszel az étkezéseidbe és a mindennapjaidba.

A légzőgyakorlatok átmaszírozák a belső szerveidet, ezáltal beindul a zsírbontás folyamata. Segít továbbá az egészségtelen ételek elhagyásában, a cukorfüggőségben, és hogy ne egyél meg mindent, amit látsz az asztalon.

  1. A jóga enyhíti a fájdalmat és a sérüléseket

A testi fájdalmad nem múlik el? A jóga enyhíteni tudja ezt. Összehasonlítva a testépítéssel, amely megerőltető mozgásforma, ezáltal nő a sérülésveszély, a jóga egy kellemes – bár gyakran nehéz – ászanák sorozata, amelyek csökkentik a sérülés kockázatát.

A gyakorlatok megnyújtják az egész testet, gyengéden enyhítik a fájdalmat és oldják a blokkokat a testedben. Számos póz nyújtja gerinc körüli izmokat, amely az egyik leggyakoribb fájdalom zóna.

balance-1839653_1280.jpg

  1. A jóga megfiatalít

A jóga kívül belül feltölt életenergiával bármilyen korban. Tény, hogy az idősebb korban bátrabban kezdenek bele a gyakorlásba, mert egészségesek és aktívabbak lesznek.

A többiek a jógaóráról segíteni fognak, mivel tudsz velük beszélgetni órák után vagy előtt és lesz közös témátok is. Persze, nem történik meg ez az egyik pillanatról a másikra, hanem érdemes eljárnod rendszeresen, legalább heti egyszer.

  1. Jóga csökkenti a stresszt

Ha egy pihentető mozgást keresel egy hosszú hét után, akkor tökéletes választás a jóga. Segít megküzdeni minden negatívitással körülötted, amelyeket pozitívokra cseréletsz. Már az első óra után jobb kedved lesz és több energiád.

A jóga az egyik legtermészetesebb módja, hogy fellendítsed a mentális egészségedet. Ha tudod, hogyan kell lecsendesíteni az elmédet, akkor tudsz küzdeni a mindennapi szürkeség ellen. Ha aggodalmas típus vagy, azon is sokat tud változtatni a jóga.

  1. A jóga növeli a csontok egészségét.

A jógában sok póz hozzájárul a csontjaid egészségének megőrzéséhez, mivel az egyes ízületek teljes mozgástartományában dolgozunk és próbáljuk mobilizálni az egész testet. Számos tanulmány bizonyította, hogy a gyakorlás által csökkent a csontritkulás kockázata.

Mindazonáltal, fontos megjegyezni, hogy vannak nehezebb pózok, amelyek csak rengeteg gyakorlással válnak tökéletessé. Kezdőként vedd figyelembe a kockázatokat és először gondolj a saját biztonságodra.

Ne menj bele túl mélyen az egyes testtartásokba – adj időd magadnak, hogy elég erőssé és hajlékonnyá válj. A jó jógagyakorlás olyan, mint a maraton, nem egy gyors sprint, hiszen egész életedben gyakorolhatsz.

  1. Jóga folyamatosan kihívást nyújt.

Ez nem titok, hogy a férfiak imádnak a szabadban tevékenykedni és edzeni. Az új pózok elsajátítása és a látni a fejlődést a matracon segíteni fog abban, hogy hosszú távon is elkötelezetté válj.

A legjobb, hogy jógázni bárhol lehet és eszközök nélkül is működnek az ászanák. Mindegy, hogy túrázni mész a szabadba vagy csak haza mész a szüleidhez mindenhol lesz elég hely.

yoga_shaktipat_kukkutasana_by_alexey_baykov.jpg

Remélhetőleg ez a 8 indok meggyőzött abban, hogy legalább egyszer kipróbáld a jógát. A jóga nem csak a nők mozgásformája és megígérhetem neked, hogy nincs szexibb annál, mint amikor egy pasi gyakorol. Vannak ketrecharos, birkózó, amerikai focista és testépítő ismerőseim, akik szintén hetente jógáznak!

Néhányan azt mondták, hogy a jóga órák mókásabbak és több kihívást jelentenek számukra, mint az edzőterem. 

Képek: pixabay.com

Ha érdekes volt számodra, akkor iratkozz fel a hírlevelemre: http://eepurl.com/chs2eD

A bejegyzés trackback címe:

https://csillagsarok.blog.hu/api/trackback/id/tr1812318959

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyu 2017.03.07. 20:01:03

Nekem 35 körüli férfiként a pilates jobban bejött, mint a mindenféle kitekeredett jóga ászanák, vagy a jógán alapuló body art mozdulatsorok.

Viszont a jóga lényegesen komolyabb izommunkával jár, jobban erősít, mint a pilates.
Legalábbis, amikor 3 évig heti 3 pilates után betévedtem egy haladóbb, nem tinglitangli jóga órára, másnap azt sem tudtam megmondani, melyik izomcsoportom NEM fáj az izomláztól.
Addig azt hittem, hogy eléggé edzett vagyok.

Body arttól viszont rendszeresen lesérültem, térd- meg vállizületeim nem bírták azt a dinamikus terhelést.