Jóga és mindfulness

10 tipp, hogy erősítsd a jógagyakorlásodat

2016. november 23. - Marczinkó Ági

Több éves gyakorlás után van pár egyszerű tippem, amely segített előremozdítani a gyakorlásomat. A megfigyeléseim az oktatóktól, mások gyakorlásából, cikkek olvasásából, vagy egyszerűen a jelen pillanatok megéléséből származnak. Remélem te is előrébb jutsz ezekkel. Élvezd mindegyiket!

  1. Tartsd egyenesen a nyakadat!

Napjainkban az egyik leggyakoribb probléma a nyak fájdalom, ami különösen vezetés közben jelentkezik. Amíg a kormány mögött ülsz, előrefeszíted az álladat, amely rossz testtartáshoz vezet. Egy egyszerű gyakorlattal minimalizálhatod a panaszokat: amikor megállsz a piros lámpánál, akkor vidd az ujjaidat az álladhoz és finom nyomd hátra a fejedet, amíg visszakerül az egyenesbe. Ez az apró mozdulat segít megnyújtani a nyak hátsó részét és helyére kerülnek a csigolyáid.

pexels-photo-167704.jpeg

  1. Mennyi víz elég?

Több, mint gondolnád vagy több, mint amennyit iszol egy nap. A minimum legalább 8 pohár, de ha hot jóga gyakorolsz, akkor egyből 16-ra ugrik ez a szám. Ha szomjúságot érzel, az már az enyhe dehidratáció jele. Igyál inkább folyamatosan, mint egyszerre sokat, mivel az utóbbi megterheli a szervezeted is.

  1. Fájdalom nem jár eredménnyel

Mennyi fájdalom sok a jógában? Félelem és az ambíció gyakran elhomályosítja az ítélőképességedet, amikor az ászanákat végzed az órán. Tudat alatt sokszor versenyként fogod fel az órát és könnyen megfeledkezhetsz a saját határaidról. Ha nyilallást vagy éles fájdalmat érzel, akkor könnyíts a pózon és lélegezz oda, ahol érzed ezt. Tisztelettel bánj a testeddel.

  1. Óra előtt és után

Sétálj lassan egyet a stúdió és megálló között. Vedd észre az apró változásokat, hogy hogyan érzékeled a környezetedet mielőtt megérkezel és miután haza mész. Tudatosítsd a különbséget a testedben, hogy hogyan reagál a sétára.

pexels-photo-87480.jpeg

  1. Még mindig merev a térdhajlítóm

A jóga órákon sok időt fordítunk a comb hátsó részének a nyújtására. De ez mellett nagyobb figyelmet kell szentelned az alsó hátizmaidnak is. Következő alkalommal, amikor érezed, hogy feszül a térdhajlító izmaid, akkor mozgasd kicsit egyik és másik irányban is a gerincedet. Ha visszatérsz ezután a pózba, akkor apró változást érezhetsz.

  1. Meditáció – nem olyan ijesztő, mint aminek tűnik

Nagyon szuper, ha van egy mély, napi meditációs gyakorlásod, de ez lehet, az elején kicsit soknak tűnik. Mint már írtam erről ebben a cikkben, inkább apró lépésekkel kezdj neki, mint órákig ülsz a földön. Állítsd be az ébresztő órádat 5 perccel korábbra, és amikor felkelsz, válassz ki egy szimpatikus helyet a lakásban vagy a szabadba és egyszerűen csak ülj le és nem kell csinálnod semmit, csak figyelj magadra csendben. Élvezd a reggeli, friss pillanatokat, de az elején rövid időt szánj erre. Ahogy majd fokozatosan múlik az idő, a lelked is egyre többet szeretne itt időzni és növelheted fokozatosan az ülés hosszát. (További postok ezzel kapcsolatban: http://csillagsarok.blog.hu/tags/meditáció)

pexels-photo-104856.jpeg

  1. Kell egy matrac

Ha már folyamatosan jógázol, akkor érdemes otthonra is beruháznod egy matracra. A stúdiók alátétjei egy belépő szintet képviselnek és nem is mindig túl vastagok, ezzel szemben a sajátodnál válasz a neked tetsző stílusnak megfelelő vastagságút. Továbbá a sajátodat könnyen tisztán tudod tartani.

  1. Boldogság,… mint szempárna

Élvezd a végső nyugalom pózát a Savasanat. Áldás, boldogság, béke. De kipróbáltad már a szempárnát? A megvilágított jóga terem aktiválja a szemet és távol tart a mélyebb légzéstől. Félhomályban vagy szempárnával, a szem könnyen el tud lazulni és ezáltal az eleme is relaxált állapotba kerül. Csendes elem, csendes test, nyugalom.

  1. A mellettem lévő személy, olyan…

Nem szokatlan, hogy sokan vannak az órán és közel kell lenned a szomszédodhoz, és ez zavaró tud lenni. Majd az óra előrehaladtával elkezd mindenki hangosabban lélegezni, amikor nehezednek a gyakorlatok. Próbáld meg a kizárás helyett, ilyenkor inkább elengedni az egészet. Amikor tudatosabbá válnak az érzéseid és elkezdesz figyelni arra, hogy milyen hatással van a testedre a gyakorlás. Engedd meg ilyenkor magadnak, hogy ezek a zavaró dolgok is segítsenek abban, hogy többet tanulj magadról.

  1. Néha

Vannak olyan napok, amikor nem vagyunk a toppon, ilyenkor nehéz egy lábon állni fatartásban vagy Félholdtartásban. Segít ezekben a helyzetekben, ha felemeled a lábujjaidat, így a testednek elkezdi arányosan elosztani a súlyt és sokkal stabilabbá tudsz válni. Próbáld ki legközelebb. Tényleg működik.

képek forrása: pexels.com

Ha érdekes volt számodra, akkor iratkozz fel a hírlevelemre: http://eepurl.com/chs2eD

A bejegyzés trackback címe:

https://csillagsarok.blog.hu/api/trackback/id/tr1111992904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.