Jóga és mindfulness

7 szokás, amelyek 365 nap boldogsághoz vezetnek

2016. november 03. - Marczinkó Ági

Szeretnél okosabb, egészségesebb kipihentebb és energikusabb lenni? Természetesen igen. Ha a következő 7 tippet mindennapjaid részévé teszed, akkor nem lesz nehéz.

Légy tudatos a mindennapokban!

A tudatosság azt jelenti, hogy a céljaira figyel. Az életed nagy részét robot pilóta üzemmódban éled, ahol az elméd gondolatról gondolatra kalandozik. A legjobb példa amikor vezetsz. Lehajtottál már úgy az autópályáról, hogy néhány perc kimaradt és nem emlékszel, hogy pontosan mit láttál, csak megtörtént? A válasz igen, mivel vezettél de nem figyeltél arra, hogy mi történt körülötted vagy mit hagytál el pontosan.

Amikor robot pilóta módban vagy álmodozol, az szemben áll a mindfulnessel, amikor is tudatosan és ítélet nélkül figyelsz a jelenre. Kezdd azzal a gyakorlást, hogy figyelmesen elolvasod ezt a cikket. De ne csak olvasd, hanem figyelj és értsd meg mit szeretnék mondani neked.

Tegyél meg nekem egy szívességet, a következő 15 másodpercben nézz körül, hogy hol vagy. Figyeld meg ami körül vesz. Hogy néznek ki a dolgok… a számítógéped, a tableted vagy a telefonod, amelyen olvasod ezt.  Nyugtázd a szoba vagy helység méreteit, ahol vagy. Ez egy jó példa mindfulnessre, légy jelen, anélkül, hogy azon gondolkodnál, hogy mi történt tegnap vagy mi jön holnap. Naponta párszor ismételd meg ezt egy nap.

Hagyd abba, amit csinálsz és nézz körül, és tudatosítsad, hogy hol vagy és mi folyik körülötted.  Vagyis, miért gyakorold ezt? Nem csak a fizikai és mentális egészségedet javítja, hanem növeli a szürkeállományod mennyiségét az agyadban, vagyis okosabb leszel!

nature-fashion-person-woman.jpg

Az vagy amit megeszel

Akkor eszünk, amikor éhesek, stresszesek, depressziósak vagyunk, unatkozunk vagy még számtalan más ok miatt. Az étel létfontosságú energiaforrás. Az élelem üzemanyag, hogy túl éljük a napot. Figyelj arra, hogy mit adsz a szervezettednek, mivel kihatása lesz az energiaszintedre, kognitív képességeidre és a hangulatodra. A nagy teljesítményű autóknak jobb minőségű gázra van szükségük, ha szeretnél te is kimagasló teljesítményt nyújtani, akkor megfelelő ételekkel táplálkozz. Vagyis kezdj el figyelni arra, hogy mit eszel és hogy érzed magad ettől.

Mozogj

Mindenki tudja, hogy mozogni jó dolog. A legtöbbünk kisebb-nagyobb megszakításokkal, de megpróbál rendszeresen sportolni. Amikor nem edzel folyamatosan, akkor felfezed magadnak a kifogásokat…

„Fáradt vagyok.”

„Nincs időm.”

„Meghúztam a hátamat legutóbb.”

Bármi is a tied, azt dobd ki az ablakon. Legyél tudatos a gyakorlásoddal, mert nincs mentség, hanem nem csinálod meg, hiszen csökkenti a stresszt, javítja a tanulási képességeidet, az önbecsülésedet, és ad egy természetes csúcspontot, hogy fiatalabbnak érezd magad és megengedi, hogy vibráljon körülötted az élet. Szóval, irány az edzőterem/jóga óra és mozogj végre!

Aludj

Az alvás az egyik legjobban alábecsült tevékenység a napi rutinodban. Hogy tudsz tudatosan aludni? Nézd meg az alvási szokásaidat. Mikor mész aludni? Mikor kelsz fel? Milyen jól alszol? Többször felébredsz az éjszaka során? Ébresztő órára kelsz? Hány óra alvásra van szükséged? Fáradtnak érzed magad napközben? Alszol napközben? Mikor egyszer megérted az alvási mintáidat, amiket meg is tudsz tanulni, akkor optimalizáld ezeket.

pexels-photo-165752.jpeg

Amikor alszol a tested és az agyad megfiatalodik. Ha nem alszol eleget, akkor nem tudnak regenerálódni teljesen. Egy átlagos embernek 7,5 és 9 órányit kell aludnia. Ha folyamatosan alváshiányban szenvedsz, akkor keserves életed lesz. Ha legalább 7,5 órát sikerül aludnod minden este, akkor energikusabb leszel, tisztábban tudsz gondolkodni, jobban tudod kezelni az érzelmeidet, és sokkal produktívabb leszel. Vagyis jobb leszel önmagadnál!

Legyen időd magadra

Az „én” időm, minden olyan tevékenység, amit szeretsz csinálni. Például néhányan szeretik gyakorolni, hogy csöndbe burkolódznak és kizárják a külvilágot. Könyvet olvasnak, forró fürdőt vesznek, filmet néznek, ülnek egy szobában egyedül és csöndben, elmennek vacsorázni a barátaikkal.

A legtöbb embernek nem tud időt szakítani magára ebben a rohanó világban. Ha te is így érzel, akkor jelölj ki egy időpontot. Ez az idő segít csökkenteni a stresszt és segít igazán megérteni és elfogadni önmagadat. Javaslom tervezz be rövid „én” időket a napodba, akár csak ülj csöndben 5 percet egy szobában. Ha mozogsz az „én” időben, akkor csináld rendszeresen egy héten.

camera-photography-vintage-time.jpg

Figyelj

A figyelmesen hallgatás az egyik legkirályabb dolog, amit adoptálhatsz az életedbe. Csodálkozni fogsz milyen új dolgokat tanulhatsz ebből, nem csak, amit mondanak, hanem attól is, aki mondja. Például, amikor normálisan hallgatsz, amikor valakivel beszélgetsz, és azon gondolkodsz, hogy mit fogsz válaszolni. A figyelmes hallgatás az, amikor hallgatsz anélkül, hogy a cikáznának a gondolatok a fejedben. Amikor szándékosan hallgatsz, akkor az a célod, hogy figyelmet fordíts a másikra arra, amit mond, ez egy nagyon jó tanulási élmény és egyben egy mindfulness gyakorlat. A másik hatalmas előnye ennek, hogy kapcsolatot építhetsz másokkal. Ők tisztelni fogják a tényt, hogy hallgatsz, amely végtére is erősíti a kapcsolataidat és a bizalmadat másokban. Próbáld ki a következő alkalommal, amikor beszélsz valakivel… csodás élmény lesz!

pexels-photo-58592.jpeg

Ne felejts el lélegezni

A légzés az egyik legkönnyebb és leggyorsabb módja, hogy csökkentsd az aggodalmaidat, stressz szintedet és jobb kedved legyen. A legnagyszerűbb dolog a légzésben, hogy bárhol és bármikor meg tudod csinálni, és elég csak 60 másodperc. Egy perces légzőgyakorlat oldja a stresszt és segít kezelni a helyzetet.

Könnyű, de hatásos gyakorlat a dobozlégzés. Ez az amikor koncentrálsz a légzésre legalább 60 másodpercen keresztül. Négy számolás alatt belégzés és négy számolás alatt kilégzés. Ezt ismételd egy percen keresztül, vagy amíg szeretnéd. Ez alatt figyelj a légzésedre és a testedre, ahogy megtöltődig a tüdőd levegővel belégzéskor és lassan kiürül kilégzéskor. Ez gyakorlat nem csak ellazít, de segít abban, hogy fókuszáltá és figyelmesebbé válj.

Ha beépíted ezeket a szokásokat a mindennapjaidba, akkor garantálom, hogy a legjobb éved lesz idén! Kezdj egy apró lépéssel. Ne próbálj a közepébe ugorni és ne gondold azt, hogy egyből a figyelem mesterévé válsz. Célok és a szokások fejlesztése olyan, mint a lépcsőházak. Nem egy lépés kell ahhoz, hogy feljuss a tetejére. A céljaid eléréséhez apró lépések kellenek. Tudatosan integráld ezt a 7 lépést az életedbe  és meg fogsz lepődni, hogy hol fogsz tartani 365 nap után.

Inspiráció: http://www.lifehack.org/
Ha érdekes volt számodra, akkor iratkozz fel a hírlevelemre: http://eepurl.com/chs2eD

A bejegyzés trackback címe:

https://csillagsarok.blog.hu/api/trackback/id/tr1511923681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.