Jóga és mindfulness

6 meglepő meditációs hack

2016. október 27. - Marczinkó Ági

Több éves jóga gyakorlás mellett is, kihívás hosszútávon a meditáció. Sok kreatív indokom van nekem is, hogy miért hagytam ki napokat néha. Szeretnéd tudni a kedvenceimet?

„Fáj a lábam a tegnapi gyakorlástól.”

„Éhes vagyok.”

„Túl hideg van a szobában.”

„Inkább mást csinálok, mert az be kell fejezni időre.”

Vajon miért olyan nehéz elkezdeni és fenntartani a gyakorlást? Ezen a téma folyamatosan visszatér és arra jutottam, hogy az elkezdése és a folytatásai is ugyanolyan nehéz ennek a szokásnak. Szeretnék veled most megosztani néhány tippet, amelyek nekem beváltak a gyakorlás során és azt mondanám, hogy most már a végtelen csend miatt imádok visszatérni.

Ülj le

Amikor kezdőket tanítok jógára, akkor megkérem őket kísérlet képen, hogy üljenek 15 percet kényelmesen a földön. Ahhoz hogy ezt kibírják, kicsit át kell rendezniük az izmaikat, a tartásukat és az egész pozíció egyre kényelmetlenebb lesz. A férfiak különösen nehéznek találják a kereszt betett lábú ülést a padlón. Általában ilyenkor téglákat teszek a térdeik alá, és ha még mindig nem kényelmes, akkor a végén sarokülésben helyezkednek el, amely nagyobb szabadságot biztosít a térdeknek és csípőnek.

Vagyis találd meg magadnak a megfelelő ülőpózt. Hagyj magadnak annyi időt, amennyi szükséges ehhez. Először ülj székre. Ne foglalkozz azzal, hogy mások mit gondolnak, csak kezd el valahol és ha neked most ez a legkényelmesebb akkor fogadd el.

photo-1461766705442-58d58276121a.jpg

Csinálj félhomályt

Ha épen túl erősnek érzed a fényeket a kijelölt gyakorló helyeden, akkor vegyél fel egy csini szemmaszkot vagy húzd el a függönyöket. A gyakorlásomat pár mély be- és kilégzéssel kezdem nyitott szemmel, így sokat segít az ellazulásban, ha nem süt a szemembe a nap.

Jegyezd fel a naptárba

Ha családnak vagy neked van egy közös naptáratokat, akkor írd be a meditáció időpontját. Ezzel tudod jelezni számukra, hogy mikor nem érsz rá vagy akár csatlakozhatnak is hozzád.

Állíts be egy emlékeztetőt, hogy ne maradjon el és engedd meg magadnak ezt a kis jutalmat nap, mint nap. Próbálj meg mindig ugyanabban az időpontban leülni, amely hosszútávon megkönnyíti, hogy szokásoddá váljon és beépüljön a mindennapjaidba.

flowers-desk-office-vintage.jpg

Vigyen egy dallam

Mi van, ha most éppen nincsen teljesen csend vagy egy zsúfolt környéken laksz? Ne aggódj ez miatt! Sajnos egyelőre csak külföldi meditációs appok vannak. Érdemes kipróbálni a Spotifyt, amelyen számos meditációs zene van, amelyek segíthetnek az ellazulásban.

Vezetett meditáció

Sokszor, főleg kezdőként nem tudod, mit kellene pontosan csinálni. Vagy már túl sok fajta meditációs technikát próbáltál ki és nem tudod eldönteni, hogy most éppen melyikre van szükséged.

A legjobb mód ilyenkor visszatérni az alapokhoz. Érdemes egy vezetett meditációs órára elmenni vagy meghallgatni hanganyagokat.

Ismételd utánam!

Adj legalább pár napot minden meditációs technikáknak. A hagyományok szerint legalább 21 napon keresztül kell megtapasztanod, hogy mit hozz be az életedbe az új technika, ezután, ha még mindig nem változik semmi, akkor érdemes újat keresni.

photo-1471311076146-728d848e36d3.png

Gondolj bele abba, hogy a mostani legkényelmesebb cipődnek is idő kellett mire megszoktad és hozzáidomult a lábadhoz. Könyörtelenül hordtam az utazás, a munkahely és mindennapok alatt, amíg nem éreztem úgy, mintha a második bőrömmé válna.

Amíg a szokásunkká válik, valami addig folyamatosan gyakorolni kell. Ha 21 nap után sincsen hatássál ránk a választott technika, akkor engedjük el, vagy térjünk vissza a régihez vagy keressünk egy újat.

Ha neked is vannak jól bevált módszereid, akkor nyugodtan oszd meg velünk alul kommentben.

Ha tetszett a poszt, kövess a Facebookon is!

Ha nem szeretnél lemaradni a postokról, akkor iratkozz fel a hírlevélre!

* kötelező kitölteni

A bejegyzés trackback címe:

https://csillagsarok.blog.hu/api/trackback/id/tr7911843115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.