Jóga és mindfulness

Hogyan építsem fel a jóga gyakorlásomat?

2016. október 12. - Marczinkó Ági

Hogyan juthatok a következő szintre? Közel egy éve jógázom, és nagyon szeretem, de úgy érzem nem fejlődők tovább a hatha órákon. Berni

Válasz

Ez egy nagyon jó kérdés, amit én is rendszeresen újból felteszek magamnak. Az otthoni gyakorlás, amit rutinná válik, úgy egyre jobban el tudsz kényelmesedni. Nagyon fontos, hogy a jógázásodat folyamatosan meg tud újítani, szóval hasonló dolgok érdekelnek.

1. Fejleszd az otthoni gyakorlásodat!

A több otthoni gyakorlás az elején nem egyszerű feladat, mivel haza érsz a munkából és már nem lesz kedved semmihez, vagy a gyerekekkel foglalkozni vagy egyszerűen nem tudsz előbb fel kelleni reggel. De ígérem, hogy amint elkezded beépíteni a jógázást a napi rendedben, egyből exponenciálisan növekedni fog a jó kedved. Szánj időt magadra a matracon és gyakorolj a következő tippek alapján!

2. Tartsd hosszabb ideig a pózokat

Hagyj időt belelazulni a pózokba. Figyelj! Hogyan érzed magad ettől? Könnyűek vagy nehezek? Milyen hatással van a pózra az apró változtatásaid vagy a lassabb/gyorsabb légzés? Legalább pár további pillanatig maradj benne mindegyik pózba, ezáltal fejlődik a testtudatod, állóképességed és építed az izmaidat.

3. Csukd be a szemed

A csukott szemmel gyakorlás érdekes és gyönyörű pillanatokat szerezhet neked. Én nagyon szeretek így gyakorolni, amikor egyedül vagyok otthon. Különösen az egyensúly pózok jelentenek majd kihívást, de segít, hogy a belső énedre koncentrálj és jobban meg tudod figyelni az érzéseidet.

4. Kevésbé kedvelt pózok gyakorlása

Mindenkinek van egy- két ászana, amelyet próbál elkerülni, különösen otthon, ahol senki nem látja. Írd le ezeket egy lapra és gondolkodj el rajta, hogy miért nem élvezed ezeket. Majd gondolkodj olyan ötleteken, hogy hogyan lehetne ezeket beépíteni a gyakorlásodba. Érdemes időt szánni és felfedezni ezeket. Az utált pózok egy idő után lehetnek, a nem érdekel típusúak, amelyek már nem váltanak ki belőled negatív érzéseket.

 dsc_0093.JPG

További tippek

A további fejlődéshez muszáj a matracon időt szánnod magadra. Légy biztos abban, hogy eleget pihensz az egyes gyakorlások között és figyelj a tested jelzéseire. Menj el sétálni vagy túrázni. Lélegezz! Amíg meg van a képességed, hogy haladó fizikai dolgok történjenek a matracon, addig legyél biztos benne, hogy a mentális és az emocionális képességeid is szépen növekednek tovább!

Ha tetszett cikk, akkor iratkozz fel a hírlevélre!

* kötelező kitölteni

A bejegyzés trackback címe:

https://csillagsarok.blog.hu/api/trackback/id/tr7711793031

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.